Orientering, Koppang-Cup, Uke 19, 2020

Postet av Stor-Elvdal SK - Orientering den 2. Mai 2020

Da er orienteringsløypene for uke 19 klar! (Du kan starte allerede i fra 2.mai)

Den spesielle situasjonen vi er i med tanke på Corona-smitte gjør at vi ikke kan arrangere vanlig treningsløp. Vi legger derfor ut poster som ligger ute i en uke, og dere kan selv laste ned kart her, fra Stor-Elvdal Skiklubb sin hjemmeside, og skrive ut løypene. Dere kan da løpe enkeltvis, når det måtte passe, i løpet av den uka. Vi kan ikke bruke vanlig tidtaking siden det er et krav at postene skal være berøringsfrie. Men vi laster opp løypene i appen Livelox, som har kart- og GPS-funksjon, med tidtaking. Da kan den brukes frivillig av de som er interessert.  Den kan lastes ned her: www.livelox.com Du kan da enten bruke telefonen, eller klokke med GPS-funksjon til tidtaking. GPS-ruter kan du laste inn fra klokka i etterkant via f.eks Strava.

Du kan selvfølgelig delta uten å bruke denne appen også, men da blir det uten tidtaking. Fint om du i så tilfelle kan sende en sms til 992 65 914, med navn og løype, slik at vi får registrert antall deltagere.

Annenhver uke blir det såkalt "Usynlig-O". Det vil si at vi lager løyper på samme måte, men uten å sette ut fysiske postskjermer. Deltagere må da laste ned appen "Usynlig-O", som gir et lydsignal på telefonen i det GPS-en tilsier at du er på riktig posisjon. Den kan lastes ned her: www.usynligo.no Her må du bruke telefonen til tidtaking, siden denne foreløpig ikke har støtte for klokkefunksjon.

I uke 19 er det løyper med postskjermer, men løypene er lastet opp i begge appene (både Livelox og Usynlig-O), så det er bare å prøve seg frem for den som vil. Det er ikke så vanskelig som det kanskje kan høres ut som.

Det er viktig å huske på å følge det som til en hver tid er myndighetenes råd angående smittevern i forbindelse med deltagelse!

• Dette er glimrende trim både for hode og bein.
  • Egner seg både for barn, ungdommer og voksne, i alle aldre.
  • Tilbudet er gratis for medlemmer av skiklubben og nybegynnere. Dersom du ikke er medlem, oppfordrer vi til å enten tegne medlemskap, eller Vippse kr 25,- pr kartutskrift/ deltagelse til skiklubben: #504209

Løyper; Uke 19:

1,9 km     Kort 1.pdf

4,3 km     Mellomlang 2.pdf

6,8 km     Lang 3.pdf

Snøen er borte, men myrene er relativt bløte. Den som ikke vil bli våt på bena må bruke støvler. Veien er foreløpig stengt ved vannverket, så det er ca 1 km å gå til start. Fin oppvarming!

Vi setter også stor pris på om du vil markedsføre tilbudet via  f.eks skiklubbens facebookside, www.facebook.com. Legg gjerne ut bilder.

Dersom du har spørsmål angående kart, eller det tekniske, så kan du ta kontakt på tlf.: 992 65 914, eller e-post: haavard@kaupangmobler.no

Lykke til!

Mvh Håvard Sundberg