Orientering, Koppang-Cup, Uke 20, 2020

Postet av Stor-Elvdal SK - Orientering den 11. Mai 2020

Da er løypene for uke 20 klar! Litt teknisk karttrøbbel gjorde det nødvendig å bytte område. Derfor blir det løyper på Tekna-kartet også denne uka.

Denne uke blir det såkalt "Usynlig-O" Det vil si at det ikke står fysiske postskjermer ute i terrenget. Du må derfor laste ned appen "Usynlig-O": www.usynligo.no Her må du også lage en konto, før du kan søke opp arrangementet, velge løype, og trykke på start. Telefonen lager et lydsignal når du kommer i nærheten av posten (ca 10-15m). Det er viktig at appen har tilgang til posisjon, og at den har tillatelse til å arbeide i bakgrunnen, selv om telefonen "går i svart". Det er mulig at du må slå av strømsparemodus for at dette skal fungere. Pga. unøyaktighet/ treghet i GPS-systemet vil du kunne oppleve at du ikke får lydsignal på enkelte poster. Da må du enten stå ved postposisjonen noen sekunder, eller prøve å flytte deg noen meter til siden. Dersom det ikke hjelper, må du bare å løpe videre til mål, og trykke på avbryt løpet når du kommer til mål. Tiden skal komme opp likevel.

For at du skal kunne se hvor du har løpt på samme måte som for løypene i uke 19, må du i tillegg benytte deg av appen Livelox. Enten bruke appen på telefonen, eller ved hjel av klokke/ gps med sporlogg som kan lastes opp i etterkant.

• Dette er glimrende trim både for hode og bein.
  • Egner seg både for barn, ungdommer og voksne, på alle nivå.
  • Tilbudet er gratis for medlemmer av skiklubben og nybegynnere. Dersom du ikke er medlem, oppfordrer vi til å enten tegne medlemskap, eller Vippse kr 25,- pr kartutskrift/ deltagelse til skiklubben: #504209

Løyper; Uke 20:

1,9 km        Kort.pdf

3,5 km        Mellomlang.pdf

6,2 km        Lang.pdf

Vi setter også stor pris på om du vil markedsføre tilbudet via  f.eks skiklubbens facebookside, www.facebook.com. Legg gjerne ut bilder.

Dersom du har spørsmål angående kart, eller det tekniske, så kan du ta kontakt på tlf.: 992 65 914, eller e-post: haavard@kaupangmobler.no

Lykke til!

Mvh Håvard Sundberg

Stor-Elvdal SK

Huske på å følge det som til en hver tid er myndighetenes råd angående smittevern i forbindelse med deltagelse!