Gode løp av våre 3 som deltok nasjonalt i helga

Postet av Stor-Elvdal Skiklubb den 19. Feb 2012

Vegard Hem Johansen gikk i helga hovedlandsrennet på Os. Maiken Min Midtskogen og Emma Murvold deltok i ungdommens holmenkollrenn i Oslo, som regnes som uoffisielt NM for 13 og 14 åringer. Maiken_Min_Midtskogen_cropped_188x188

Vegard gikk fredag inn til nr. 67 av 125 deltagere i Normaldistansen. Han pådro seg kun en bom og leverte med det årsbeste. Lørdag var det sprint og her gikk han veldig bra i sporet. På andre skyting hadde plutselig vinden løyet og han skrudde desverre ikke. Da ble det 4 bom og løpet var ødelagt for hans del. Søndag gikk han på Hedmark 2 i mix stafetten. De lå lenge rundt bronseplass og havnet til slutt på 4. plass. Det var en stor opplevelse i følge far Jarle. På vei hjem fra Os hadde Vegard synes dette var veldig morsomt og ville helt klart være med også neste år.

I Oslo var det ungdommens holmenkollrenn og der stilta Maiken Min Midstkogen og Emmar Murvold i J-14 fra vår klubb. Lørdag var det klassisk og litt vanskelige smøreforhold. Begge våre jenter gikk med klister og hadde gode ski. Maiken imponerte stort med en sterk 5. plass og var kun 8 sek bak bronse. Emma gikk også et godt løp og kom inn til en 30. plass. Da hun kom i mål var hun dog helt utslitt og måtte ligge nedpå en god stund. Far Asgeir trodde hun brygget på noe og det stemte for hun ble syk utpå kvelden. Det var snakk om omgangsyken.

Søndag var det fristil og Emma følte seg såpas frisk at hun prøvde å starte. Da det gikk tungt, valgte hun kloklig å bryte tidlig. Maiken gikk et nytt godt løp og kom inn på en fin 10. plass. Ca et minutt bak vinneren. Maiken var veldig godt fornøyd med sine løp og plasseringen tyder på en liten fremgang fra i fjor.