God avslutning på en framgangsrik sesong for Stor-Elvdal skiklubb

Postet av Stor-Elvdal Skiklubb den 10. Apr 2011

Med 4 stafettlag på KM stafetter, så må vi tilbake til 80 tallet for å finne større bredde i skiklubben. Når vi legger til at det stilte 7 stk på KM sprint i går, så var det et fint punktum på sesongen. Flott vær og varme ga to fine dager på Sjusjøen.

Under har vi hele gjengen med 12 løpere samlet etter målgang

Lørdag var det KM sprint og avslutning av Sjusjøcupen for 13 år +. Maiken vant både sprint og sammenlagt i J-13, foran Emma og med Sara på en 4.plass. På sprinten ble Maiken nr. 1, Emma nr. 2 og Sara nr. 5. Sara var skuffet et kort øyeblikk fordi 3. plassen sammenlagt glapp, men det gikk fort over.

Martin Grønvold gikk i C finalen G-13 og etter en sterk sluttspurt klarte han 15. plass i den klassa.

Sverre Grønvold er i storform og vant G-12 etter et godt løp, hvor han ledet fra start til mål.

Eline Stenvoll og Thea Murvold gikk sprint i J-9 år og begge gikk godt.

Søndag var det KM stafett og vi stilte hele 4 lag.

Først ut var mix 8-10 år. Der gikk Eline Stenvoll første, Silje Sandklev andre og Thea Murvold 3 etappe. Alle jentene gikk gode løp og synes det var veldig gøy med stafett. For Silje og Thea var det debuten på stafett, mens Eline er "veteran" etter sin debut på Tolgastafetten nyttårsaften.

Neste klasse var mix 10-12 år. Der gikk Sverre Grønvold et kjempeløp på første etappe og vekslet først. Han startet i 3. spor og var helt i tet allerede opp første bakken. På andre etappe gikk Oda Sundli og hun møtte noen veldig gode lag. Selv om hun mistet noen plasser, så var hun godt fornøyd og sendte Audun Sandklev ut på siste etappe. Audun gikk et bra løp og han gikk laget inn til 17. plass totalt av 31 lag. Avstanden fram var ikke veldig stor, så en plass blant de 5-6 beste lagene er helt klart innen rekkevidde.

Så skulle G 13-16 år gå og Per Sigurd Westgaard gikk første etappe i klassisk. Han åpnet bra og halveis lå han på ca. 15. plass. Det ble litt tungt mot mål, men han kom inn til 22. plass av totalt 28 lag i denne klassen. Neste etappe var det Vegard Hem Johansen som gikk. Han gikk jevnt bra, men ble litt sliten mot slutten. Han mistet en plass på sin etappe og laget lå som nr. 23. På siste etappe gikk Martin Grønvold og han gikk også et jevnt bra løp. Han gikk forbi en løper og ble forbigått av en annen, slik at laget til slutt ble nr. 23. Et brukbart resultat i ei tøff gutteklasse. Alle våre kan gå også neste år med samme mannskap, så da tenker jeg de klatrer på resultatlista.

Til slutt av våre skulle våre superjenter gå sammen i J 13-16 år. Emma Murvold åpnet med en litt forsiktig start. Hun gikk seg hele tiden oppover utover etappen og vekslet til slutt som nr. 4 og kun 17 sek bak Strandbygda i tet. På andre etappe skulle Sara revansjere seg litt etter stang ut på gårsdagens sprint. Sara gikk et knalløp og hun gikk forbi to lag og jentene var nå oppe på 2. plass, og kun 31 sek bak fortsatt ledende Strandbygda. På siste etappe gikk Maiken og hun møtte noen virkelige kanoner på sin etappe. Hamar IL hadde ei veldig god jente på siste etappe og hun klarte å gå forbi Maiken i siste bakke før mål. Selv om Maiken faktisk tok kraftig innpå mot mål, så ble det bronse. Bronse er veldig bra for våre jenter og vi må også huske på at alle sammen holder aldersgrensen i 2 år til. Bronse i år og målsetningen neste år kan vi komme tilbake til utpå høsten....

Ei fin helg og to hektiske og trivelige dager på Sjusjøen. Asgeir var sjefsmører og sørget for siste finish for de som ville ha hjelp.

Nå venter premieutdelign onsdag med Oddbjørn Hjelmeseth som prisutdeler, og så starter forbredelsene til neste sesong like om hjørnet. Vi gleder oss til fortsettelsen.