2 klasseseiere og mange flinke ski-rekrutter på Savalen

Postet av Stor-Elvdal Skiklubb den 20. Mar 2011

Fra SSK stilte det 5 stk i sjusjøcupen og 4 stk i Sonerennet. Maiken vant J-13 og Sverre vant G-12. De øvrige gjorde også gode løp, slik at klubben nok en gang gjorde seg godt bemerket både på resultatlista og som en humørfylt gjeng. Det var intervallstart og fristil som gjaldt i dag.

De første som gikk ut av Silje Sandklev og Thea Murvold. De gikk en km og begge gikk gode løp og satte dermed standarden for de andre.

Nestemann var Audun Sandklev og han gikk et meget godt løp over 2km. Han ble kun 1 tiendel fra pallen og ble nr. 4 av totalt 11 gutter i G-11.

Så var det Sverre Grønvold som skulle gå og han åpnet hardt. Ved passering en runde ledet han med 2 sekunder på nr. 2. Han greide å holde farten oppe, til tross for litt stive bein. I mål var han 4,6 sekunder foran nr. 2 og Sverre tok sin første seier i langrenn.

Neste klasse var G-13 og start på Sjusjøcup. Her gikk Martin Grønvold nok et knalløp og fikk til slutt en meget sterk 11. plass av totalt 21 løpere. Han var nå nærmere vinneren enn noen gang og har hatt fin fremgang i vinter.

J-13 var neste klasse og her åpnet Maiken kontrollert. Hun gikk fortere og fortere og i mål var hun helt overlegen. Med siersmargin på nær 30 sekunder var det en godt løp. Den som kom nærmest var Emma Murvold etter nok et flott løp fra henne. Sara Sundli tok 4. plass i denne klassa og markerte nok en gang at SSK er suverene som klubb i J-13. Totalt var det 16 jenter i denne klassa.

Vegard Hem Johansen var nestemann i G-14. Han gikk et godt løp og kom inn til 16. plass i et veldig sterk gutteklasse.

Med sol og varmt vær var dette en perfekt dag med skirenn på Savalen. Nesten synd at det ikke er flere skirenn utover nå, for det er under slike forhold det virkelig er trivelig på skirenn. Det er noen renn igjen, men lokalt er det ikke så mange renn.