Stafett med hele 7 lag på kveldens klubbløp

Postet av Stor-Elvdal Skiklubb den 17. Mar 2011

Først gikk de yngste barne skicrossløypa og det var 18 som fullførte her. Deretter hadde Kristin fordelt de eldste ungdommene og noen yngre på hele 7 forskjellige stafettlag. Her gikk de forskjellige litt varierende lengder. Utgangspunktet var at de to første etappene skulle være 3km og første etappe i klassisk og andre etappe i fristil. Deretter skulle en yngre gå skicrossløypa i fristil. For at flest mulig skulle få gå ble det improvisert litt.

Det var ca. -4 ved start og grovkornet snø, noe som ga god gli og godt skiføre.

På første etappe var det Emma som tok teten, med Maiken, Sara, Joakim og Jonas tett i rygg. Lars Halvor slapp litt i starten, men holdt laget inne i kampen. Maiken hadde rykket fra og fikk en luke på toppen. Ved veksling var hun 1 sek foran Emma og med Sara 40 sek bak. Jonas og Joakim gikk sine beste løp noen gang og kom inn 54 og 55 sek bak Maiken.

På andre etappe gikk Audun og Tord ut med Vegard halsende bak. Bak ham igjen jaktet brødrene Grønvold med Sverre tauende på bror Martin. Inn til veksling kom Vegard først med Martin som nr. 2. Audun vekslet på 3. plass like foran Sverre. Tord var kun noen sekunder bak der igjen og det skilte bare 44 sekunder mellom disse 5 lagene. De øvrige lagene gikk andre distanser og ble da litt i egen klasse.

På siste etappe gikk Anna Tryli lag nr. 2 inn til seier, med Jorid Furuset Sundet og lag 3 på andre plass. Silje Sandklev gikk lag nr. 4 inn til bronse og Jonas Austeng stilte sporty opp og tok siste etappe på lag 1 og fikk 4. plass.

Resultater for skicrossløpet foreligger ikke, men det var totalt 18 deltagere på skicross som startet før stafetten.

Resultater stafett:

1. lag nr. 2, Jonas Gangås 8.58, Sverre Grønvold 7.40, Anna Tryli 4.08   tid: 20.46

2. lag nr. 3, Emma Murvold 8.05, Tord Gangås 8.48, Jorid F. Sundet 4.29, tid: 21.22

3. lag nr. 4, Maiken Midskogen 8.04, Audun Sandlev 8.30, Silje Sandklev 4.57, tid: 21.31

4. lag nr. 1, Joakim G. Strand 8.59, Martin Grønvold 7.26, Jonas Austeng 5.53, tid: 22.18

lag nr. 5, Sara Sundli 8.44, Vegard Hem Johansen 7.25  DNF

lag nr. 6, Lars Halvor Velta 10.19, Oda Sundli 4,50, Petter Gustu Strand 4.49, tid:19.58

bare crossløypa:

1. Lag nr. 8, Hedda Hagetrø Velta 4.40, Nora F Sundet 5.45, Marthea 4.47, tid: 14.32

2. Lag nr. 7, Sigurd Spook 6.42, Solveig Spook 5.00, Maren Emilie 4.00, tid: 15.42

Det ble jevnt og fint i mellom lagene og da ydet mange mer enn på lenge. Flere satte personlig rekorder og det tyder på at stafetter får folk til å yde mer enn når de går alene.

En fin sportslig utfordring for alle og dette bør man prøve igjen også til neste år. Da kan man kansje dele inn i flere klasser og ikke minst håpe at noen voksne tar utfordringen og prøver å slå de unge.

Neste uke er det klubbmesterskap som går i fristil.