9 deltagere fra klubben på ungdomsbirken i dag

Postet av Stor-Elvdal Skiklubb den 13. Mar 2011

9 av våre ungdommer stilte på ungdomsbirken i dag. Samtlige forbedret seg fra i fjor og noen forbedret seg veldig mye også. Både Emma, Jonas G og Svend forbedret tiden sin med omlag 5min fra i fjor og det er veldig sterkt. Selv om føret var bra i dag, så var vinnertidene jevnt over svakere enn i fjor.

Først ut av våre var Per Sigurd Westgaard, Amund Stenvoll og Svend Myrbakken i G-15 år. Samtlige gikk etter min mening veldig gode løp. Per Sigurd var best med 45.52 og nr. 137, som er nær et min raskere enn i fjor. Amund ble nr. 150 med 47.48, som også er bra med et litt tynt treningsgrunnlag i vinter. Svend fikk notert 55.40 og ble nr. 182. Det var ca. 4.30min raskere enn i fjor og veldig flott.

Neste klasse for oss var G-13. Der gikk Jonas Gangås og Martin Grønvold. Jonas åpnet litt rolig og gikk på lite festesmurning i følge mor. Dette fikk han betalt for med god gli og masse krefter nedover på myrene mot mål. Han kom inn som nr. 215 med tiden 55.52 som er en forbedring på nær 6min fra i fjor og veldig bra. Martin åpnet litt friskere, men fikk det tyngre mot mål. Han også forbedret seg med ca. et minutt fra i fjor og ble nr. 246 på tiden 58.37.

Neste ut av Sverre Grønvold i G-12 og han gikk offensivt ut. Fant en fin gruppe som han holdt sammen med helt til mål og kom inn som nr. 52 med tiden 51.22. Han var veldig godt fornøyd med debuten og stiller igjen neste år.

Så startet våre tre jenter i J-13 og alle gikk gode løp. Best av våre var Maiken Min Midtskogen med en solid 5. plass på tiden 47.12 som var nær tangering fra fjorårstiden og med litt tyngre føre så er det en fremgang også for henne. Emma Murvold gikk også godt og kom inn på 8. plass med tiden 47.58 og det er 5.30 raskere enn i fjor på henne. Sara Sundli er tredje jente i denne klassa og hun ble nr. 50 på tiden 52.44, som er en flott tid på debutanten.

Med nær 5.000 deltagere så var det til tider litt hektisk og kaotisk, men den nye startordningen synes jeg fungeret fint og ungene ble i større grad overlatt til seg selv. Det er mye fin læring i dette og jeg håper samtlige også stiller opp igjen neste år.