Ny stor helg med hele 26 starter av våre unge skirekrutter

Postet av Stor-Elvdal Skiklubb den 23. Jan 2011

I går ble det to kretsmestere fra klubben da Maiken vant KM klassisk og Sara Sundli vant KM skiskyting. I dag møttes både skiskyttere og langrennsløpere til fristil fellestart på Våler. Det var 3. løpet i Sjusjøcupen og det stilte hele 15 løpere fra klubben. Rent sportslig var jentenes trippelsier i J-13 enorm.

I går stilte 4 stk på KM skiskyting i Trysil med Sara som kretsmester i J-13. 7 bom var litt svakt, men farten i sporet var veldig bra for henne. Vegard Hem Johansen gikk i G-14 og også han hadde en svak dag med 7 bom og litt ned på resultatlista. Oda Sundli og Øyvind Borgen Messelt gikk også og i denne klassen er det ingen rangering. Oda fikk en bom, mens Øyvind nok en gang fikk fullt hus.

En stor gjeng fra klubben var også på KM i klassisk langrenn. Maiken vant J-13 foran Emma Murvold, slik at det ble dobbelt i den klassen. Jonas Gangås og Lars Halvor Velta stilte i G-13 og gikk begge greie langrenn. Lars Halvor liker fristil best og hadde nok ambisjoner om revansje på klubbkompisen til dagens renn. Tord Gangås var eneste fra klubben i G-11. Ellerst stilte Eline Stenvoll og Thea Murvoll i J-9år.

I dag var det 3. renn i Sjusjøcupen og endelig skulle både skiløpere og skiskyttere konkurrere sammen. Dette førte til hele 15 deltagere fra vår klubb. Først ut var rekruttene og her stilte Anna Tryli og Oda Sundli i J-10 år. I J-9 år var det 3 deltagere, Eline Stenvoll, Thea Murvoll og Silje Sandklev. Ingen rangering her, men Eline var den som kom aller først i mål i denne klassa.

Dagens største klasse var G-11 år og her hadde vi to deltagere. Både Audun Sandklev og Tord Gangås var uheldige og falt i starten, men kom seg raskt opp igjen. I mål var Audun nr. 12 og Tord nr. 15 av totalt 30 deltagere i feltet. I G-12 var Sverre Grønvold offensivt med ut fra start og fikk en fin posisjon som nr. 3. Han holdt seg i tetgruppa helt inn og i mål var han på en fin 5. plass og kun 7 sek bak vinneren. I G-13 år hadde vi 3 gutter. Martin Grønvold gikk inn til en kjempefin 10 plass og har hatt stor fremgang i vinter. Lars Halvor Velta fikk revansje på klubbkompis Jonas Gangås i dag og han fikk 23. plass, mens Jonas fikk 25. plass. i G-14 var det også et stort felt og her fikk Vegard Hem Johansen 23. plass og må si seg fornøyd med et ok løp. Det er tøft å hevde seg i de eldre gutteklasser. I J-13 år hadde vi 3 deltagere og disse tre tok de 3 første plassene i mål. En enorm prestasjon og ser man på tidene så gikk jentene veldig fort. Det skilte omlag 10 sek mellom våre jenter slik at det egentlig aldri ble veldig spennende dem i mellom.

Etterpå var det stor stemning og alle var veldig fornøyd med både egen og lagets innsats.