Flott innsats av våre unge skiløpere også i KM terrengløp

Postet av Stor-Elvdal Skiklubb den 1. Mai 2010

8 av våre unge skiløpere stillte i KM terrengløp for Ren-Eng, samt en i soneløpet for de under 11 år.

Orion Friidrett arrangerte et flott KM i terrengløp i Elverum fredag kveld. Nær 200 deltagere gjorde dette til "tidenes" størte KM. Ren-Eng er en storklubb i løpsammenheng og det vær nær 50 deltagere fra klubben. Av disse var det 9 fra Stor-Elvdal skiklubb.

Eline Stenvoll debuterte i klasse under 11 år og der er det ingen tidtaging.

Jenten i 12 år er gode på ski og minst like gode i løping. Maiken tok gull og Emma tok sølv. Maiken hadde 3.35 og Emma 3.38. Begge to åpnet tøft og var hele tiden blant de 4-5 første. Maiken var forran hele løpet, mens Emma kom sterkt på slutten etter en meget god spurt.

Sverre gikk bort og vant KM for gutter 11 år etter en fin sluttspurt der han parkerte de andre med klar margin tiden ble 3.38. Broder Martin løp i samme pulje og fikk bronse i sin klasse med tiden 3.48. Det er en forbedring på 32 sekunder fra i fjor.

Neste pulje for oss var gutter 13-14 år. Her begynner virkelig de beste å løpe fort, så vi håpet at våre gutter ikke skulle bli for langt bak. Både Amund og Vegard debuterte og løp etter min mening kjempeløp begge to. Amund var kun et sekund bak bronse i ei meget sterk klasse. Han fikk tiden 3.17. Vegard ble nr. 9 i G-13 og fikk tiden 3.52. En flott debut på begge.

Petter Kristiansen er vel ikke aktiv skiløper, men går mye på ski og en del lysløyperenn. Han leverte en fantomspurt og slo Sindre Løckting fra Orion. Sindre ble nr 2 i NM terrengløp tidligere i vår, bare for å sette prestasjonen i rett setting. Morten Buckholdt stillte opp og løp 3.2km. Han løp godkjent etter en vår med mye eksamenlesing.

Bo Berntsson og Randi Thorshaug hadde sørget for at vi alle ble tatt vel i mot av Ren-Eng. Vi fikk kaffe og kake og vi følte virkelig at vi var en del av familien Ren-Eng. Dette innspirete til enda mer løping fremover. Treninger er på Åkestrømme hver tirsdag kl. 1900 i hele sommer.