Stor-Elvdal skiklubb markerte seg både i og utenfor sporet på Tolga

Postet av Stor-Elvdal Skiklubb den 16. Mar 2010

12 løpere i alderen 7 til 13 år stillte i sprint på Tolga den 14. Februar. En klasseseier og veldig mange gode prestasjoner var fasiten.
14. februar 2010 - TOLGASPRINTEN

Det var en mer og mindre våken gjeng som satte seg på bussen søndag morgen, klare for skirenn på Tolga.
Noen hadde allerede rukket kaffen på senga for mor, andre hadde fått Valentines-oppmerksomhet og noen hadde hatt nok med å komme seg opp og avgårde en tidlig søndagsmorgen.

Stor Elvdal Skiklubb stilte med 12 skiløpere fra 7 til 13 år, og de som var med var; Hedda Hagetrø Velta, Thea Murvold, Eline Stenvoll, Oda Sundli, Tord Gangås, Jonas Gangås, Lars Halvor Hagetrø Velta, Emma Murvold, Maiken Min Midtskogen, Sara Sundli, Per Sigurd Westgaard og Amund Stenvoll.

På Tolga var det topp forhold og godt tilrettelagt arrangement. Alle løperne gikk prolog og etterpå ble det finaler.

Etter prologen hadde jentene i 12-årsklassen planen klar; repetere resultatene fra prologene og ta alle pallplassene. De gjorde sitt aller beste, men det ble litt hardt og det endte med seier til Maiken, 4.plass til Emma og 5.plass til Sara. Supert jenter!

I J8-klassen stilte det 5 løpere og hele 3 av dem fra vår klubb! Første skirenn utenfor Nordstumoen for Thea, Eline og Hedda og det var fornøyde jenter etter prolog og finale. Blir nok flere skirenn på disse jentene i tida framover. Knallbra!

Oda stilte som eneste jente fra klubben i J9 og gikk to kjempefine runder i løypene. Hun gir alt og viser at det går an å gå fort på ski. Strålende!
Tord ga jernet og viste at vi har gutter som kan gå på ski i den årsklassen også. Han stilte i A-finale i gutter 10 år etter en imponerende prolog. Toppers!

Lars Halvor og Jonas hadde to jevne løp og fikk lik tid i prologen. I finalen spurtet de side om side mot mål, og gikk over målstreken omtrent helt likt. Det var muligens skostørrelsen til Jonas som var utslagsgivende for resultatet her. Kjempeinnsats!

Per Sigurd og Amund stilte til sitt første skirenn utenfor Nordstumoen på lenge og gikk to bra runder. I prologen endte de på nesten samme tid og stilte derfor i samme finale etterpå. I G14 er det tydelig at mange satser hardt og guttene de konkurrerer mot trener nok betydlig mer enn våre. Både Per Sigurd og Amund syns det var gøy å være med og det er ikke mye som skal til før de kan hevde seg lenger opp på resultatlistene. Det viktigste var at de hadde det gøy og kan være forbilder for de som er yngre. Supert!

Strålende innsats fra alle sammen!

Vi som var med i støtteapparatet hadde også en trivelig dag. Litt travelt å rekke å heie på alle ungene på flere steder i løypa, men såpass må vi klare! Vi fordelte oss litt rundt i løypa og Kristin hørtes helt over skistadion idet Tord ga alt før målgang! Tror Stor-Elvdal Skiklubb hadde det beste supporterteamet.

Det er veldig bra at klubben legger til rette for slike fellesturer da dette har mye å bety for miljøet både blant unger og foreldre.

En stor takk til Asgeir som hadde ordnet alt det praktiske og til både han og Kristin for opplegg med oppvarming og støtte til ungene underveis. Dere er GULL verdt!