Petter Kritsiansen tuktet Odd Arne denne gang og ble beste herreløper, Marit Hagetrø beste kvinne og Sverre Grønvold best av barna.

Postet av Stor-Elvdal Skiklubb den 17. Okt 2009

8 deltagere, hvorav KUN 3 barn var i tynneste laget, MEN kvaliteten på de få som deltok var veldig bra.

Da klokka var 14 ble totalt 8 løpere sendt ut i skogen ved Norstumoen. 3 barn var skuffende lavt, men de 3 som løp gjorde alle en fin prestasjon. Sverre satte også ny pers med et sekund og Vegard løp neste som forrige gang. Martin kom rett fra ei fotballturnering og var naturlig nok litt sliten i dag. Uansett alle 3 fikk fin og verdifull trening.

Av de voksne så tok Odd Arne teten fra start, men en heltent Petter Kristiansen klistret seg på ryggen til Ås og slapp aldri. Petter har jo mye større fart enn Odd Arne og da han økte farten ca en km før mål, så måtte Odd Arne gi noen meter. Petter forbedret seg med over et min fra forrige gang og det var en god prestasjon. 19.19 på dagens litt glatte føre var veldig bra. Håvard Stenvoll forsøkte å henge på en stund, men måtte slippe i den berømte "veggen" etter ca en km. Tommy Vestøl løp jevn, men klaget over at det hadde blitt vel mye skolegang og lite trening etter Atnaløpet i sommer.

Enslig deltager i kvinneklassen Marit Hagetrø løp jevnt og fint og synes at det hadde vært en fin tur og savnet flere kvinner på startlista.

Dette var siste løpet i høstens løpskarusell og nå får man håpe på snø og vinter slik at man kommer i gang med lysløperenn.

Resultater:

Gutter 2 km