Et kjempeløp av Vegard Hem Johansen på Vingelen

Postet av Stor-Elvdal SK - Skiskyting den 31. Mar 2010

Vegard klatret like godt helt til topps på vinterens siste løp i Nord-østerdalskarusellen. Løpet gikk på Vingelen og det var normaldistanse. Vegard skjøt to fulle hus og dermed vant han hele løpet. 4 andre deltagere fra Stor-Elvdal gjorde også sakene sine bra

Med Vegard helt til topps i gutter 13 år, så viste han at våre løpere kan hevde seg helt i toppen. Gutter i alle klasser fra Nord-østerdal ligger helt i toppen i sine representative klasser i landet. Da sier det seg selv at med Vegard sin seier i mandagens løp, så kan han på en god dag - hevde seg helt i toppen også i landet.

Oda ble også medlem i nullerklubben med to nuller i klasse jenter nybegynner under 11 år. Flott løp av Oda. Sverre fikk to bom på hver skyting og ble da nr 4 i sin klasse. Dette er en ganske hard klasse med flere veldig gode og lovende skiskyttere. Martin var kun 2 sek bak å bli nr 4 i G-12 år, men ble da nr 6 med totalt 5 bom. Helt greie resultat det for våre gutter.

Sara gikk også et fint løp og ble nr. 3 i J-12 år. Hun fikk 3 bom på første og 1 på siste. Sara skyter også med reim, slik at hennes skyteresultat egentlig er veldig bra. Hun gikk et godt langrenn.

Unskyldninger skal man være forsiktig med å dra, MEN våre løpere skrudde alle 2 knepp pga vind fra høyre under innskytingen. Denne vinden løyet helt til konkurransen og da skulle nok vi også skrudd tilbake. Vegard rakk å skru før han startet og Sara skrudde før siste skyting. Dette er noe vi må trene mye mer på - det å lese vinden og skru under konkurransen.

Dette var sesongens nest siste løp. Helgen etter påske drar omlag halvparten av våre løpere til trønderlag og Magnar Solbergsprinten. Resten drar til Brumund og KM fellestart.